آخرین اخبار
کد مطلب: 157137
رئيس شوراي سيات گذاري ائمه جمعه استان چهارمحال و بختياري:
حضور مردم در راهپيمايي روز قدس تن صهيونيسم را به لرزه درمي‌آورد
تاریخ انتشار : 1402/01/25
نمایش : 271
رئيس شوراي سيات گذاري ائمه جمعه استان چهارمحال و بختياري گفت : اينکه الان مي‌گويند ما چرا بايد از فلسطين حمايت کنيم و بدانيم آنها برادران مسلمان ما هستند و حمايت از برادر ديني و ايماني وظيفه هر مسلماني است. امام زمان به شيخ مفيد مي فرمايد اگر شيعيان ما با همديگر همدل ميشدند با هم مجتمع ميشد با هم کار مي کردند با هم مهربان بودند و همديگر را قبول داشتند ظهور ما اتفاق مي‌افتاد و ديدار ما عقب نمي افتاد.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان ؛ حجت الاسلام حسن صمد زاده رئيس شوراي سياست گذاري ائمه جمعه استان و  خطيب موقت نماز جمعه لردگان گفت : بايد بدانيم اگر در مقابل دشمن ايستادگي نکنيم گرفتار خواهيم شد، خداروند در تفسير  آيه اي از سوره هود مي فرمايد به آنان که  ظلم مي‌کنند تکيه نکنيد، به آنها  اعتماد نکنيد، چرا که آتش شما را احاطه مي کند، شما را گرفتار مي‌کند. اگر براي دشمن راه نفوذ باز بگذاريم اگر مهلت نفس گرفتن بدهيم به شما رحم نخواهد کرد.
 
وي با اشاره به مقاومت در برابر دشمنان افزود: بايد در مقابل دشمن محکم بايستيم و نهايت دينداري و تقوا را داشته باشيم. اين که در گوشه خانه و مسجد بنشينيم و در مراسم شرکت کنيم و دعايي بخوانيم و زندگي خودمان را انجام بدهيم و کاري به اين نداشته باشيم که در دنياي اطراف ما چه اتفاقي مي افتد ، اين يک دينداري خودخواهانه است که با تقوا سنخيت ندارد.
 
حجت الاسلام صمد زاده ضمن اشاره به ويژگي هاي مردم داري پيامبر اکرم (ص) و حضرت علي (ع) گفت: به فکر اوضاع مسلمين باشيم، به فکر يکديگر بودن ، کمک به رشد يکديگر کردن، اگر کسي مسئوليتي گرفت او را ياري کنيم تا مسئوليتش را انجام دهد، کمک به اصلاح اخلاق و رفتار و ضعف هاي دوستان از خصوصيات متقين است.
 
وي تصريح کرد : اينکه الان مي‌گويند ما چرا بايد از فلسطين حمايت کنيم و بدانيم آنها برادران مسلمان ما هستند و حمايت از برادر ديني و ايماني وظيفه هر مسلماني است. امام زمان به شيخ مفيد مي فرمايد اگر شيعيان ما با همديگر همدل ميشدند با هم مجتمع ميشد با هم کار مي کردند با هم مهربان بودند و همديگر را قبول داشتند ظهور ما اتفاق مي‌افتاد و ديدار ما عقب نمي افتاد.‌
 
خطيب موقت نماز جمعه لردگان در خطبه دوم نماز جمعه لردگان گفت :  حضور شما در راهپيمايي روز جهاني قدس همانند چهل و اندي سال که مومنين و روزه‌داران با پشت سر گذاشتن شب‌هاي مبارک قدر و با نفس‌هاي پاک تان اين رژيم غاصب را نفرين کرديد و براي فلسطينيان دعا کرديد ، اين حرکت ها در طول اين سال ها جواب داده و رحمت خدا بر روح پر فتوح امام خميني رحمة الله عليه ايشان وقتي روز قدس را اعلام کردند مبارزه با اسرائيل را با چند بيانيه رسمي دولتي و حکومتي به ميان مردم کشاندند.
 
وي افزود : بعضي ها ميگويند اين راهپيمايي ها به چه کاري مي آيد ، اما ما از اين راهپيمايي ها نتيجه ديده ايم ، اين حضور شماست که در جان دشمنان وحشت انداخته است. رهبر معظم انقلاب فرمودند آنها تا ۲۵ سال ديگر نيستند ولي خودشان عجله دارند و درگيري‌هاي داخلي در کشور هاي آنان به وجود آمده است اين به واسطه ترسي است  که شما مردم انقلابي در دل آنها افکنده ايد.
 
حجت الاسلام صمد زاده در رابطه با موضوع حجاب و عفاف گفت : در بحث حجاب بگويم حجاب و عفاف را مردم مي‌خواهند. مردم امنيت اخلاقي و رواني در جامعه مي خواهند . اگر بدحجابي در جامعه و کشف حجاب در جامعه احساس شود راهي است براي باز شدن بقيه فسادها به جامعه.  مردم مومن و مسلمان نمي خواهند اين خط قرمز شکسته شود. اين مطالبه را از مسئولين داشته اند.
 
وي تصريح کرد : نقطه شروع  حجاب ، عفاف است، حجاب  نقطه مشترکي است بين همه اديان و جوامع و همه ملت ها ، همه جوامع همه اديان حجاب دارند. کساني که در اغتشاشات اخير حجاب را نشانه گرفتند کساني هستند که مي‌خواهند حجاب و عفاف را از خانواده هايمان بردارند. آنها ميخواهند کشور ما به يک فساد خانه تبديل شود تا هر کاري که دوست دارند بتوانند انجام دهند.
 
وي در پايان خاطر نشنان کرد: البته  اينها همه بهانه اي است براي ساقط کردن حکومت جمهوري اسلامي ، براي تضعيف نظام  برنامه ريزي کرده اند و البته  بايد در اين مطالبه مردمي براي خواستن حجاب و عفاف هوشمند باشيم و بدانيم  اولا حجاب و عفاف بدانيم که حجاب فردي نيست بلکه اجتماعي است و دوماً حکومت اسلامي بدون نمادهاي اسلامي نميشود. بايد  شعار و نشانه هاي دين در جامعه موج بزند.
 
انتهاي پيام / 630 ل
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس